سبد خرید 0

10 گزینه برتر برای کفپوش زیرزمین

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 23 آذر 1399 در ساعت 8 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

10 گزینه برتر برای کفپوش زیرزمین

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

    اصول کفپوش زیرین

    کفپوش ورق وینیل

    کفپوش کاشی و سرامیک یا پرسلن

    کفپوش چوبی مهندسی شده

    تخته یا کاشی وینیل لوکس

    کفپوش بتنی

    کفپوش کاشی پلانک

    موکت دیوار به دیوار

    کفپوش لمینیت

    کفپوش لاستیکی

    کفپوش چوب پنبه ای

کفپوش زیرزمین از قوانین عادی کفپوش پیروی نمی کند. حتی در مواقعی که هوا خشک است، کف زیرزمین به دلیل مجاورت با زمین ممکن است رطوبت باقی مانده از قبل را به صورت بخار از خود عبور دهد. راه های دیگری نیز وجود دارد که آب می تواند به زیرزمین شما وارد شود. در باران های شدید، زیرزمین می تواند صحنه طغیان آب از مچ پا تا بالای آن باشد که همه ما از آن می ترسیم و باعث می شود شرکت های بیمه شغل خود را حفظ کنند! بنابراین نگرانی اصلی در مورد کفپوش زیرزمین مسئله رطوبت است، نحوه جلوگیری از آن و خشک شدن کف؛ اینکه در صورت مرطوب شدن چقدر خوب خشک می شود.

اصول کفپوش زیرین

کفپوش های درجه پایین به کفپوش ارزان و زیر فاکتورهای استاندارد اشاره نمی کنند. کلمه grade که معمولاً توسط پیمانکاران و سازندگان استفاده می شود اصطلاح دیگری برای سطح زمین است. هر نوعی که دارای درجه بالاتر باشد از مهاجرت بخار آب در امان است. کفپوش های درجه یک نیز از بیشتر موارد عادی سیلاب ایمن هستند. همه موارد با درجه پایین در معرض آسیب بخار آب و جاری شدن آبراه ملایم قرار دارند.

    مواد سخت مانند کاشی و بتن نسبت به مواد نرم مانند موکت در زیرزمین برتری دارند.

    مواد غیر آلی در زیرزمین بهتر از مواد آلی کار می کنند. کاشی، بتن و وینیل همگی از مواد غیر آلی هستند. چوب سخت جامد اگرچه ماده سختی است اما در زیرزمین ها به خوبی کار نمی کند زیرا 100٪ ماده آلی است. مواد غیر آلی ممکن است کپک بزنند، اما خراب نمی شوند. مواد آلی هم کپک می زنند و هم اینکه با گذشت زمان و در معرض آب شروع به پوسیدگی می کنند.

    خشک شدن کفپوش های یک لایه نسبت به سیستم های چند لایه راحت تر است. یک نمونه کلاسیک از کفپوش یکپارچه، بتن است. این ماده نه تنها از مزیت سخت و غیرآلی بودن برخوردار است بلکه دارای چندین لایه است که می تواند آب را به دام بیندازد.

    برخی از کفپوش های درجه پایین مانند کاشی و سرامیک را می توان مستقیماً روی تخته بتونی نصب کرد. در صورت نصب کفپوش لمینت، می توان آن را مستقیماً روی یک تخته بتونی با یک زیرلایه فومی نصب کرد.

    بعضی از کفپوش های سطح پایین به کف زیرین مرتفع نیاز دارند که می تواند به صورت یک سیستم زیرسطحی یا یک سیستم آهنی معمولی باشد که از ابتدا روی تخته سه لا و به شکل دو به چهار ساخته شده است. موکت از یک طبقه زیرین مرتفع سود می برد. عملکرد کفپوش لمینت با نصب آن روی سیستم زیرسطحی افزایش می یابد.

6 اشتباهی که هنگام انتخاب کفپوش زیرزمین باید از آنها اجتناب کنید

می خواهید زیرزمین را دوباره کفپوش کنید؟

کفپوش را عاقلانه انتخاب کنید و از این 6 مورد اجتناب کنید

1- با زیرزمین مانند بقیه خانه رفتار نکنید. رطوبت و جاری شدن سیل از ملاحظات مهم است

2- از محصولات چوبی استفاده نکنید. چوب در اثر رطوبت به راحتی خراب می شود

3- موکت را نسبت به موادی مانند کاشی یا وینیل ترجیح ندهید. اگر لازم است، نوع مصنوعی آن را انتخاب کنید یا یک زیرلایه نصب کنید.

4- کفپوش چند لایه نصب نکنید. هرچه لایه ها بیشتر باشند خشک شدن آنها دشوارتر است.

5- از کفپوش های درجه بالاتر استفاده نکنید. درجه بالاتر به معنی مزیت بیشتر نیست. نوع درجه بالاتر فقط برای نصب در سطح زمین یا بالاتر از آن است

6- از چسب ارزان برای نصب استفاده نکنید. از چسب مخصوص مناطق مرطوب استفاده کنید.

کفپوش ورق وینیل

کفپوش وینیل به عنوان کفپوشی انعطاف پذیر شناخته می شود. بتن و کاشی و سرامیک به عنوان گزینه هایی عالی برای کفپوش زیرزمین هستند. کفپوش وینیل به دو صورت ورق یا کاشی/ تخته وجود دارد و تفاوت ظریفی بین آنها وجود دارد. کفپوش ورقه ای وینیل یک سطح تقریباً یکپارچه و ضد آب در کف زیرزمین شما ایجاد می کند؛ همیشه چیز خوبی است وقتی که رطوبت دخیل باشد. کفپوش وینیل کاشی دارای چندین درز است که در صورت باقی ماندن آب به اندازه کافی درون آنها ممکن است باعث نفوذ رطوبت شود.

جنبه های مثبت

  • آب را دور نگه می دارد
  • ارزان، اغلب پولی ناچیز در هر فوت مربع
  • در هنگام لمس گرمتر از کاشی و سرامیک یا بتن است.

جنبه های منفی

  • اغلب یک راه حل ارزان قیمت در نظر گرفته می شود
  • برای چسبندگی به یک سطح بسیار تمیز نیاز دارد
  • نصب ورق وینیل معمولاً پروژه ای نیست که خودتان انجام دهید

 کفپوش زیرزمین

کفپوش کاشی و سرامیک یا پرسلن

از بین تمام گزینه های کفپوش زیرزمین، کاشی بهترین نوع در جهان را نشان می دهد. این مورد به عنوان یک نوع تماماً واجد شرایط است؛ به این معنی که مانند بتن یک سطح خام نیست. با این حال سطحی تمام شده است که به تنهایی جذاب است و مانند بتن به هیچ گونه اقدامات اضافی نیاز ندارد.

کاشی و سرامیک یا پرسلن را می توان مستقیماً بر روی تخته بتونی نصب کرد. از آنجا که کاشی روی بتن می تواند احساس سرما ایجاد کند، می توان سیستم گرمایش از کف را بین بتن و کاشی قرار داد تا سطح کاشی گرم شود.

جنبه های مثبت

  • خشک می شود و در صورت جاری شدن سیل آسیب نمی بیند
  • کاشی کاری در مناطق کوچک می تواند پروژه ای باشد که خودتان انجام می دهید
  • هرگز پوسیدگی ایجاد نمی کند

جنبه های منفی

  • در صورت حساسیت به دما، باید سیستم گرمایشی اضافه شود
  • کیفیت ضعیف جذب صدا
  • نصب کاشی در سطوح وسیع می تواند یک کار دلهره آور برای خودتان باشد و ممکن است نیاز به نصاب حرفه ای داشته باشید.
  • یک تخته بتنی ممکن است به تراز و ترمیم قابل توجهی احتیاج داشته باشد زیرا زیر سطح کفپوش مداخله ای برای جبران مشکلات آن وجود نخواهد داشت.

 کفپوش زیرزمین

کفپوش چوبی مهندسی شده

از آنجا که چوب از درختان گرفته شده و ارگانیک است در برابر رطوبت طولانی مدت مقاومت نمی کند. بنابراین چوب سخت جامد یکی از بدترین گزینه ها برای کفپوش زیرزمین است. اما کفپوش چوبی مهندسی شده داستان متفاوتی دارد. کفپوش چوبی مهندسی شده از نظر ابعاد پایدار در نظر گرفته می شود زیرا پایه تخته سه لای متقاطع آن در زیر روکش چوب واقعی، هنگام قرار گرفتن در معرض مقدار محدود رطوبت، شکل خود را حفظ می کند.

جنبه های مثبت

  • مقادیر کم رطوبت را به خوبی نگه می دارد
  • یکی از جذاب ترین گزینه های کفپوش زیرزمین
  • کیفیت عالی جذب صدا

جنبه های منفی

  • باید روی بعضی از زیرلایه ها نصب شود
  • یکی از گرانترین گزینه های کفپوش زیرزمین
  • در صورت صدمه با آب استفاده از آن دشوارتر است، زیرا به کف میخ زده یا منگنه شده است

 کفپوش زیرزمین

تخته یا کاشی وینیل لوکس

کفپوش لوکس وینیل دسته ای جدیدتر از کفپوش های انعطاف پذیر نسبت به نوع معمولی است که با چسب به کف متصل می شود. در عوض، وینیل لوکس به شکل کف شناور و قطعه قطعه است. تفاوت عمده دیگر این است که کفپوش لوکس وینیل می تواند به طرز چشمگیری شبیه به ماده ای باشد که قابلیت انعکاس دارد، چه چوب و چه سنگ.

وینیل لوکس با ظاهر چوبی دارای تخته هایی در حدود 6 اینچ در 48 اینچ است. از آنجا که نسبتاً ضخیم است می تواند برای آنکه بافتی با شباهت بیشتری به دانه چوب واقعی داشته باشد نقش برجسته شود. هدف کاشی وینیل لوکس با ظاهر سنگ مانند آن است که نمای سنگ های سنگفرش، تراورتن، سنگ مرمر و دیگر سنگ های معروف را نشان دهد، اما به شکل یک کاشی وینیل. وینیل لوکس با ظاهر سنگی به شکل مربع در اندازه 16 اینچ در 16 اینچ یا کوچکتر است.

جنبه های مثبت

  • لایه سایشی ضخیم به معنای دوام بیشتر آن نسبت به کفپوش وینیل ورقه ای یا کاشی معمولی است
  • ضخامت کلی آن تا دو برابر ضخامت کفپوش کاشی یا ورق معمولی است که به معنای کف گرمتر می باشد
  • بسیاری از گونه ها و سنگ های چوب مانند آن می توانند به طرز شگفت انگیزی شبیه به واقعی باشند

جنبه های منفی

  • کاشی های لوکس ممکن است به ارزش فروش مجدد بهتر منجر نشوند زیرا برخی از خریداران مسکن ممکن است کاشی وینیل را به عنوان یک ماده سطح پایین تر در نظر بگیرند.
  • به عنوان یک کفپوش کاملا چسبیده به کف، تخته وینیل لوکس و کاشی ممکن است در صورت جاری شدن آب، رطوبت را به زیر طبقه منتقل کنند.
  • هزینه بالاتر برای محصولی که هنوز هم اساساً یک کاشی وینیل است.

 کفپوش زیرزمین

کفپوش بتنی

با تغییر نگرش نسبت به سطوح سودمند، بتن مورد استقبال گسترده تری از سوی صاحبان خانه قرار گرفته است. بتن لازم نیست در حالت خام خود باقی بماند. می توان آن را رنگ آمیزی تا ظاهری متفاوت پیدا کند. در واقع اگر به ترمیم گسترده ای نیاز باشد، نقاشی تنها راه پوشاندن محل ترمیم ها است.

جنبه های مثبت

  • مقاوم ترین گزینه کفپوش زیرزمین نسبت به رطوبت
  • به حداقل مقدار مواد نیاز دارد
  • به زیرلایه احتیاج ندارد

جنبه های منفی

  • سردترین گزینه کفپوش زیرزمین است و هیچ راهی برای گرم کردن آن از پایین وجود ندارد
  • کیفیت صدای ضعیف، اگر می خواهید یک سینمای خانگی در زیرزمین خود نصب کنید، یک کسری بزرگ است
  • نياز به نيروي كار بيشتري از آنچه تصور مي شود دارد زيرا قبل از رنگ آميزي بتن بايد به شدت فرچه زده و تميز شود

کفپوش کاشی پلانک

کفپوش پورسلین (کاشی چینی) در برابر رطوبت نفوذپذیر نیست و با گرافیک کاملی ارائه شده که به طرز شگفت انگیزی مانند چوب واقعی به نظر می رسد. به عنوان یک سطح بسیار بادوام محبوب و مورد توجه قرار گرفته است. آنقدر با دوام است که به طور فزاینده ای در مناطق پرتردد مانند رستوران ها و سایر فضاهای تجاری نصب می شود. تفاوت اصلی بین کاشی پلانک و کاشی معمولی این است که در آن لبه های تخته اصلاح می شود. وجود این لبه های 90 درجه به این معنی است که کاشی ها لبه به لبه نصب می شوند، بدون وجود هیچگونه خط دوغاب.

جنبه های مثبت

  • ارزش فروش مجدد بیشتری به دست می آید
  • در دید زیبایی شناسی جذاب است
  • ضدآب
  • لبه های اصلاح شده به معنای خطوط دوغاب کوچکتر است

جنبه های منفی

  • معمولاً گرانتر از کاشی های معمولی است
  • از آنجا که فرمی از کاشی و سرامیک است، زیر پا احساس سرما می کند مگر اینکه سیستم گرمایشی نصب کنید

موکت دیوار به دیوار

موکت های دیوار به دیوار اغلب به عنوان ماده کفپوشی ضعیف در حمام ها نام برده می شوند. به آرامی خشک می شوند و می تواند باعث ایجاد کپک شوند. وقتی خیس هستند، احساس لجن مانند و ناراحتی ایجاد می کنند. اما آیا این بدان معنی است که موکت گزینه بدی برای کفپوش زیرزمین نیز هست؟

به غیر از شرایط خاص مانند جاری شدن سیل، زیرزمین ها به طور کلی رطوبت کمتری حتی از سرویس بهداشتی ​​شما دارند و با نصب سیستم زیرسطحی جامد می توان موکت های دیوار به دیوار را در زیرزمین ها به کار گرفت.

موکت در زیرزمین ها باید به صورت دوره ای نصب شود. اگر زیرزمین شما در تمام طول سال کاملاً خشک باشد ممکن است یک دهه استفاده مطمئن از آن داشته باشید. اما آماده باشید که در صورت بروز فاجعه ای به علت جاری شدن آب مانند جاری شدن سیل از قسمت خارجی، شکسته شدن لوله یا مشکل در سیستم شوفاژ، باید کل موکت را تعویض کنید.

یکی از گزینه های خلاقانه برای موکت دیوار به دیوار، نصب مربع های موکتی است. برخلاف انواع با تراکم کم که برای چندین دهه در زیرزمین ها استفاده شده اند، مربع های موکت جدید ضخیم تر و جذاب ترند. در صورت طغیان آب، موکت به همان اندازه موکت دیوار به دیوار خیس و خراب می شود اما می توانید مربع های فرش را به صورت انتخابی جدا کرده و جایگزین کنید. جدا كردن و تعویض بخش هایی از موکت های دیوار به دیوار دشوارتر است.

جنبه های مثبت

  • یکی از گرمترین گزینه های کفپوش زیرزمین، حتی بدون نصب سیستم گرمایشی
  • کیفیت صدا برای سینماهای خانگی را بهبود می بخشد
  • اگر بچه های کوچکی دارید که روی زمین بازی می کنند یک گزینه عالی است

جنبه های منفی

  • نسبتاً گران است، به خصوص اگر پرزهای ضخیم تر و بالشتکی داشته باشند
  • اگرچه موکت می تواند خشک شود، اما معمولاً قبل از توسعه کپک ها، تجهیزات یا خدمات خشک کن با کیفیت صنعتی لازم است.

 کفپوش زیرزمین

کفپوش لمینیت

کفپوش لمینت به دلیل بهبود گرافیکی لایه تصویری و سطوح ضخیم تر برای برجستگی های عمیق تر، از هر زمان دیگری جذاب تر شده است. اما از زیر، هنوز هم در معرض مشکلات رطوبت است. وقتی مواد پایه لمینت به مدت طولانی با آب تماس پیدا کند متورم می شود و به طور دائمی باقی می ماند. هیچ مقدار از خشک شدن باعث بازگشت لمینت به اندازه قبلی نمی شود. علاوه بر این، لایه های بالایی تصویری و سایشی شروع به کنده شدن می کنند. تنها راه تعمیر کفپوش لمینت آسیب دیده از آب، جایگزینی کامل آن است.

برای این کار می توان از کفپوش لمینت معمولی در زیرزمین با زیرلایه استفاده کرد که از کفپوش لمینت در برابر بخار آب خارج شده از تخته بتنی محافظت می کند. همچنین زیرلایه در صورت نشت بسیار جزئی آب، سیستم کفپوش لمینت را بالاتر از آب نگه می دارد.

لمینت ضد آب فاقد محتوای چوبی است، بنابراین تورم و پوسیدگی نخواهد داشت. با این حال، این مورد همچنان محصولی کمیاب برای مخاطبان خریدش است. تهیه آن در آمریکای شمالی دشوار است و مارک های موجود فقط گزینه های محدود طراحی دارند.

جنبه های مثبت

  • کفپوش لمینت به عنوان یکی از ایده های گرم کفپوش زیرزمین به دلیل زیر سازی آن است
  • نصب آسان توسط خودتان
  • کیفیت جذب صدا میانه

جنبه های منفی

  • بسیار مستعد آسیب از طریق آب است
  • نصب زیرلایه مورد نیاز نیست اما اکیداً توصیه می شود
  • احساس توخالی بودن در زیر پا
  • می تواند الکتریسیته ساکن ایجاد کند

کفپوش زیرزمین 

کفپوش لاستیکی

کفپوش های لاستیکی معمولاً با سالن های ورزشی، گاراژها یا سالن ورزش های رزمی و استخرها در ارتباط هستند. آیا کفپوش لاستیکی هم می تواند در زیرزمین ها به خوبی کار کند؟

اگر زیرزمین شما به عنوان یک فضای بازی و نه یک فضای زندگی رسمی در نظر گرفته شده باشد، شاید خوش شانس باشید. در غیر این صورت، کفپوش لاستیکی برای اکثر خانه ها کارایی نخواهد داشت. رول لاستیکی، در نوعی که در سالن های ورزشی تجاری یافت می شود، کمترین تعداد درز را دارند. کاشی های لاستیکی بهم پیوسته تقریباً یکنواختند و نصب توسط صاحبان خانه به راحتی امکان پذیر است زیرا مانند یک پازل در کنار هم قرار می گیرند.

جنبه های مثبت

  • حداکثر عایق بندی در برابر دمای زیرین برای کفپوش زیرزمین
  • سطح نرم برای راه رفتن
  • به خوبی در برابر رطوبت می ایستد

جنبه های منفی

  • از نظر زیبایی شناسی برای فضاهای زندگی مناسب نیست زیرا بیشتر برای ورزش یا انبار است
  • کاملاً ضد آب نیست و ممکن است آب بین درزها به خصوص در نوع کاشی های لاستیکی بهم پیوسته نشت کند

 کفپوش زیرزمین

کفپوش چوب پنبه ای

چوب پنبه یک محصول طبیعی است که از درختان چوب پنبه گرفته می شود. زیراندازی نرم، راحت برای راه رفتن و گرم بوده و معمولاً برای مناطق با دمای پایین مناسب است، با این تفاوت که یک محصول ارگانیک است که در معرض آسیب آب پذیر است. اگر تصمیم دارید کفپوش چوب پنبه ای را در زیرزمین خود نصب کنید، باید یک سیستم زیرسطحی کامل نصب کنید.

جنبه های مثبت

  • چوب پنبه عایق خوبی در برابر کف سرد زیرزمین فراهم می کند
  • نرم برای راه رفتن
  • جذب صدای خوب

جنبه های منفی

  • از آنجا که چوب پنبه ارگانیک است، در معرض زوال است
  • چوب پنبه رولی به سختی قابل نصب است؛ اگر خودتان نصب را انجام دهید. معمولاً نیاز به نصب حرفه ای دارد.

 کفپوش زیرزمین

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()